iPleszew.pl reklamy
Zdrowie

Łatwiej dodzwonisz się do szpitala

2022-05-20 09:05:00
Zdjęcie: PCM

Koniec z problemem dodzwonienia się do Pleszewskiego Centrum Medycznego. Placówka wdrożyła system telefonicznej rejestracji medycznej – call center GATEway. Pozwala on nie tylko na efektywne przyjmowanie zgłoszeń i rejestrację pacjentów, ale także wykonywanie połączeń indywidualnych czy masowych.


Jak informuje zarząd szpitala - call center jest dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.30 i w tym samym czasie rozmowy obsługują cztery osoby. Personel uczestniczył w szkoleniach nie tylko z zakresu obsługi systemu, ale również w zakresie komunikacji z pacjentem.

 

W zależności od dnia tygodnia, dziennie obsługiwanych jest od 250 do 400 rozmów, a więc bardzo dużo. Docierały do nas od jakiegoś czasu sygnały, że jest problem z dodzwonieniem się do placówki, dlatego podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu. Teraz średni czas oczekiwania na połączenie wynosi poniżej 1 minuty, natomiast obserwujemy, że  w godzinach rannych liczba dzwoniących jest dwukrotnie wyższa niż w południe i popołudniu, co może też wpływać  na czas oczekiwania – wyjaśnia Błażej Górczyński, prezes szpitala.

 

Aktualnie call center obsługuje prawie wszystkie poradnie specjalistyczne funkcjonujące w PCM, za wyjątkiem poradni zdrowia psychicznego, terapii uzależnień, logopedycznej, ginekologiczno-położniczej, RM, TK i pracowni endoskopowej. Ale i to się wkrótce zmieni. 

 

Wdrożenie systemu wymagało uruchomienie odrębnej, specjalnej linii telefonicznej, która pozwala na kolejkowanie rozmów.

 

Dzięki temu udało nam się wyeliminować wcześniejsze problemy z połączeniami telefonicznymi, np. brakiem informacji o zajętości linii, czy automatycznym rozłączaniem połączenia. Pacjent łączy się do systemu i otrzymuje informację o jego miejscu w kolejce oczekujących na połączenie oraz statusie połączenia – dodaje Izabela Nowacka, dyrektor ds. administracyjnych w PCM.

 

Jak uzupełnia jeszcze prezes Błażej Górczyński - rozmowy są nagrywane, a system pozwala na łatwy dostęp do archiwizowanych nagrań. Dzięki temu szpital jest  w stanie na bieżąco reagować na zgłaszane problemy i mieć kontrolę nad wydarzeniami.



Czytaj również